Narrowcasting

Narrowcasting, voor iedereen die met de tijd meegaat

De wereld van de technologie staat natuurlijk allerminst stil en dat geldt ook voor bedrijven die communicatiemiddelen ontwikkelen. Narrowcasting is in dat opzicht een uitvinding uit duizenden. Narrowcasting houdt in dat je via digitale schermen informatie deelt met meestal beperkte aantallen mensen. Mensen die wel echt iets hebben aan deze informatie natuurlijk. Deze digitale schermen zie je op steeds meer plekken. Ook bedrijven maken er steeds meer gebruik van.

Narrowcasting

Waarom interessant voor grote bedrijven?

Vooral grote bedrijven met honderden of zelfs duizenden medewerkers hebben baat bij narrowcasting. Bij dit soort bedrijven is interne communicatie altijd een probleem. Het is immers enorm moeilijk om iedereen altijd van alles op de hoogte te hebben. Zeker als je je beseft dat er vaak sprake is van magazijnmedewerkers en schoonmakers die hun mail zelden of nooit lezen. Daarom is het installeren van enkele digitale schermen zo slim. Stel deze op strategische plekken op, bijvoorbeeld bij de ingang en in de kantine. Iedereen is dan in staat nieuwtjes over de organisatie te lezen. Daardoor zal het voltallige personeel gemakkelijker op de hoogte te houden zijn. Goed voor de saamhorigheid is het bovendien wanneer geen van de medewerkers zich achtergesteld hoeft te voelen.